Sunday, December 10, 2006

krisis terbaru..

sakitny hati bl tahu org y kita cintai skang rupanya buat onar kt belakang kita...tuhanje la tau perasaan damya..

damya ingat ni kebesaran tuhan dan kesayanganNya kt Damya sbb Damya tahu pon bkn melalui mulut si dia sndiri tp lepas Damya check dia punya internet perbankan..(Damya tau sume passwud n sumenya psl dia..jgn slh phm ye..)

sebelum damya tahu hal ni,damya dan dia ibarat kekasih yang sangat ideal..semua org doakan kami akan kawin nanti..

krisis selalu ada tp damya banyak maafkan dia sebab dia sangat la pandai memujuk dan dia sgt baik melayan damya..tidak damya sangka rupanya dia pun menyayangi seorang lagi hawa di belakang damya..

tuhan..berikan damya kekuatan..

kisahnya sebegini..damya dapat emel tu dan damya try log in..pasword dia dalam tangan damya ja coz well,knowing him for 8years..

then damya dapat log in...berdebar2 hati tuhan je tahu...dada damya rasa sesak dan serentak tu rasa nk muntah bila baca emel dia dan hawa tu...ya allah...damya pekupkan mata..menahan airmata yang nak merembes sebab damya kenal saper hawa tu...!orang yang sama damya 'busted' sbb anta msg kt 'abang' damya ni..tapi tu bulan april 2006 yang lepas..sekarang rupa-rupanya dia try contact hawa tu balik..lepas damya marah dulu,dia memang betul2 tinggalkan hawa tu tapi dia buat balik perangai dia..

kali ini,damya xdapat tahan lagi...damya masuk shower dan nangis sepuas-puas hati then damya call hawa tersebut(remember,damya sempat amek no phone dia dari abang damyA)

tuhan maha besar..dia angkat call dan kami bersembang dari hati ke hati..damya gagahi dan betulkan intonasi suara damya coz deep down inside,i know this girl is kind hearted person..

sebak rasa nak pecah dada ni menahan perasaan bila dia terangkan abg damya kata damya dah tinggalkan dia sebab nk jadi model..(hello,damya tak berminat jadi model!!!)

macam2 la kami borak..and lastly damya beritahu dia.."damya xkan tinggalkan abang..bukan sbb damya ni bacul..lemah..tapi sebab hati damya dah xtinggal secebis pun utk diberi pada orang lain.."

dia diam dan kata;"saya yang salah damya..saya tahu dia ada pacaran..saya menganggu hubungan kalian..maafkan saya dan saya akan putuskan segalanya..semoga damya dan si dia bahagia.."

damya letak phone..habis rm20 jugak damya call dia..

damya lepaskan keluhan..damya sekali lagi break down and cry..

apa salah damya selama ni...?damya sokong dia waktu dia down..damya bagi semangat bila dia dapat tawaran kerja di rantau orang..damya cuba keep in touch dengan dia..hubungan kami bukannya hijau lg..udah lama sgt utk damya berpatah balik..

damya xbongkarkan apa yang damya tahu kat abg...tapi emel damya mulai hari ni smp bila2 terhadap dia akan berubah intonasi sama sekali..damya buat masa sekarang ,akan pantau mel baru dia,friendster baru dia,my space baru dia dan lagi 2 mel yang entah ape2 dia baru buat..

tapi damya betul-betul rasa something is not right..bila damya diam macam ni...apa yang damya dapat....?allah,please help me...i'm stucked..

damya consult benda ni kat sorang je kawan damya..kakcik..dia la yang paling damya percaya sebab dia bukan kawan damya ...dia dah sebahagian dari hidup damya...she'll there when i need her..most of the time..

antara ayat msg dia y wat damya rasa strong balik>>

"damya calm down dulu..jangan hilang arah dan emosional..apa masalah sekalipun mesti ada penyelesaian..kakcik cuma nak damya yang pakai seluar jeans low cut tahu,sebab itu je la damya yang kakcik kenal.."

(er..penerangan:kakcik selalu kutuk damya coz pakai low cut..benda tu dalam ingatan kami sepanjang masa masa kami belajar sama-sama kat london dulu..thats the times yang kami paling rapat)

"kita hawa damya..satu hari bakal bergelar isteri dan ibu Insyallah..guna kekuatan dalam kelembutan wanita mu untuk betulkan mana betul,mana salah..jangan sesekali damya alas perasaan dengan dendam..sebab dendam bukan boleh mengajar tapi memusnah..cuba fahami cara fikir dan tindakan dia dan gunakan untuk sedarkan dia..."

damya fikirkan,berbaloikah damya buat semua untuk sedarkan dia...diri damya macam mana..?sayang masih ada tapi kepercayaan damya makin susut..tapi damya masih bergantung kat dia..

kakcik dengan hikmahnya reply kat damya.."berbaloi atau tak,itu no 2..kalau damya buat dengan ikhlas,even dia jadi milik sesiapa pun,damya takkan kecewa seumur hidup..jangan sampai suatu hari nanti,damya jadi orang yang berkata 'kalau'.."

ayat-ayat kakcik melembutkan hati panas damya..

kesimpulannya,semuanya terletak di tangan damya..adakah damya masih mahukan dia..?

ya.

jangan ingat damya ni cengeng atau lemah..damya tahu damya mempertaruhkan hidup damya kat adam yang mentah ni..tapi damya yakin..kalau damya ikhlas dan jujur menyayangi dia..damya akan dapat dia untuk selama-lamanya..

doakan damya ye..

buatmu sayang..damya sayangkan mu sepenuh hati..damya akan ubah diri damya jadi sebaik yang mungkin hingga kau mengerti..damya lah yang terbaik untukmu..da kau akan tahu sayang... bahawa damya teramat mencintaimu..

6 comments:

Anonymous said...

hye akak damya..bila baca citerr akak ney..rasa cm sdih sgt..coz..eiqa pown prnah rasa..tapi yg penting kita mesti kuat..Allah x akn turunkan ujian kt kta klu kta x dpt tempuhinya..btowl x??..

_heera_ said...

aSs...kAk DAMyA..sY p0n SKonG jGK ngAN Pu3 EIqA c0Z sY poN pnAh aSE..Lg SkiTNYe Ati BLe kKaSEh KtE 2 SYoK KaT MembER snDRi..pE2 P0n TBaHKn aTI CoZ InI SumA DgaaNYE..MgkIN AkaK DTimPE DgaaNYe yG Mcm NIe cOZ TUHAN sYg kT aKak..

Anonymous said...

btowl2x!!biasanya hal2 cm ni laa yg buat kita makin matang dalam menempuh hidup..x kisahlaa umur 2 muda ke tua..kata org cnta hadir x knl usia..

Anonymous said...

tbah yer kak dmya...

babyboo said...

assalammualaikum..
sedih bila dapat bce criter akak.
apa yg akak rasa dah pun sy rasa.
skit ati hnya tuhan sj yang thu..
tp dlm hal ni sy yg undur diri kerana sy x sanggup lg dgnnya. kira akak sowg yg pnyabr lg ar..
apa pun kputusn ada di dlm tgn akak..kali ke 2 akk diperlakukan begini..harp akk trus bersbr melalui khidupan akk degn abang akk.

Cemara said...

kita tinggalkan soal hati. kita renungi masa yang kita tinggalkan dengan menangisi kesilapan dan kejujuran 8 tahun bersama. untuk apa terus berjuang andai inilah permulaan Suratan Ilahi bahawa soal Jodoh bukan kita yang tentukan. Cuma, andai sudah berusaha masih belum menemui noktah kita hendaklah kuat dan renungi sambil berdoa setiap masa. Agar kita sentiasa di dalam iman.
Damya, sy sedih melihat kamu sedih. sy harap hari-hari mendung seperti begini tidak terlalu lama saat ini untuk kamu. semoga ada pelangi indah akan memayungi hari esok. Jangan terlalu mengikut perasaan, luahan hati sebegini akan memurungkan diri kamu pada masa akan datang. Ingatlah dugaan, ajal, maut dan jodoh sudah ditentukanNya.
Sentiasa ceriakan dirimu. sentiasa meminta mu ceria. ikhlas dari peminat jauh mu ini.